Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]

Mail this Foto to a friend

< Previous

Next >
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]

Saturday, 30-Jul-2011 14:19
Iran 2

بالاخره یک وقت کوتاهی پیدا کردم تا بنویسم
خوشحالم که تصاویری از ایرانم را بر روی فتوبلاگ قرار می دهم. اما نوشتن در مورد سایر کشورها رو هم دوست دارم و امیدورام سفرنامه هایم برای دوستانی که قصد سفر دارند مفید باشد و هزینه و وقتی که صرف سفر کرده اند هدر نرود
شناخت کشورهایی مثل چین و هندوستان و روسیه و آفریقای جنوبی و ... بسیار در زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت چون ذهن ما باز خواهد شد و با مطالعه بیشتر به نکات جالبی در مورد آن کشورها پی خواهیم برد وبا همین سفر ها است که می توانیم تاثیرات یک حکومت ایدئولوژیک کمونیستی را در روسیه ببینیم و اینده ان تفکرات و تاثیراتش بر زندگی نسل ها را ببینیم
و یا اکنون است که می توانین درک کنیم که انقلاب فرهنگی در چین جز یک سیاه بازی چیزی نبوده است سیاه بازی ای که به قیمت زندگی میلیونها
انسان تمام شد و بیش از پنج هزار اثر ناب تاریخی چین ویران گردید
و اما در طول این یکسال چندین سفر در داخل ایران داشته ام و چون در سفر های قبلیم عکسهای زیادی از جای جای کشورم گرفته ام و بر روی این صفحه قرار داده ام به همین دلیل عکس های کمتری در سفر های اخیرم تهیه کرده ام
در سفر به شمال مسیر جاده شمشک دیزین را انتخاب نمودم مسیری زیبا و جذاب اما متاسفانه بدلیل غفلت مسئولان محیط زیست و شهرداری های مسیر در فشم و میگون تبدیل شده اند به عرصه ساخت و ساز های تخریب کننده دیگه این منطقه جذابیت بیست سال پیش رو ندارد دست اندازی به حریم رودخانه ها دیگه کاملا عادی شده و اصلا شما ساحل رودخانه را نمی بینید اگر مدیریت درستی اعمال می شد تمام این منطقه بکر و دست نخورده باقی می ماند و در طول مسیر فقط اجازه تاسیس چند هتل داده می شد و استفاده از طبیعت اختصاص به همه مردم می یافت نه آدمهایی که معلوم نیست از کجا این ثروت را بدست آورده اند و ویلاهای آنچنانی در کرانه های رودخانه ها ساخته اند ای کاش می شد کاری کرد
بعد از عبور از این منطقه کوهستانی وارد جاده چالوس شدم
در نزدیکی های مرزن آباد وارد جاده ای می شوید و با طی حدود پنجاه کیلومتر به روستای کندلوس وارد می شوید
روستایی تاریخی و زیبا در دل کوههای مازندران
اما این روستای زیبا هم در حال تغییر است
و روستاییان دیگه ان سقفهای شیروانی زیبا را دوست ندارند و با سقفهای زشت حلبی و گالوانیزه جذابیت روستای خود را از بین برده اند و این موضوع را وقتی از نزدیک حس می کنید که به تپه مقابل روستا بروید و یکدست بودن را می بینید که از بین رفته است و سقفهای بد منظره فلزی چشمان شما را آزار می دهند
طبیعت این منطقه واقعا زیباست اما مثل اینکه ویلاساز ها به اینجا هم راه یافته اند و امیدورام زشتی منطقه میگون و شمشک به اینجا کشیده نشود
هتلی که انتخاب کرده بودم هتل ایرانگردی چالوس بود که در دل جنگل در کنار جاده چالوس واقع است و علی رغم سادگی به نظرم یکی از بهترین هتلهای شمال کشور است
بازدید از نمک آبرود و عبور از شهرهای مختلف برنامه ما بود تا اینکه در رامسر به تله کابین جدید انجا رفتیم به نظرم خدمت ارزشمندی بود و تصاویری که از بالای کوه گرفته ام گویای زیبایی محوطه تله کابین رامسر است
بعد از رامسر به لاهیجان رفتیم و امام زاده شیخ زاهد را هم می بینید که معماری منحصر به فردش خود نگینی است در گیلان
خوشبختانه طبیعت گیلان کمتر از مازندران دستخوش تخریب شده است و دوستان مازندرانی ظاهرا اینده نگری لازم را ندارند و در ادامه به ماسوله رفتیم که در این شهر حس کردم مردمش شناخت بهتری نسبت به مقوله گردشگری دارند و در مقایسه با کندلوس فضای سنتی بیشتر حفظ شده است
و اما جذاب ترین موزه ای که در ایران دیده ام موزه روستایی گیلان است
فوق العاده زیبا بود واقعا دستشون درد نکنه و خسته نباشید
در یک پروزه بلند مدت اقدام به خرید خانه های سنتی روستایی در گیلان نموده اند و با جابجایی آنها به یک پارک جنگلی در منطقه سنگر رشت یکی از آرامش بخش ترین پارک های جنگلی را ساخته اند و در این مجموعه چندین روستا ساخته اند و همه طبیعی حس می کردم که وسط بهشت هستم
باز هم از کلیه کسانی که چنین خدمت بزرگی به کشور خود کرده اند سپاسگزاری می کنم
نهایتا شب را در هتل سفید کنار بندر انزلی گذراندم اما فضای انجا برایم سنگین بود و خوشبختانه هتلی در نزدکی آنجا بود که خیلی ساده تر بود اما دلچسب هتل نمونه گردشگری بندر انزلی
این هتل واقعا جذاب بود و از معدود هتلهایی است که در دل ماسه ها بود و واقعا حس می کردم که درکنار دریا هستم
برخورد کارکنان خیلی مودبانه بود و صبحها که برای صرف صبحانه به رستوران هتل می رفتم دیدن موجهای دریا تماشایی بود ان هم در سالن هتل
و در این سفر کوتاه سه روزه کلی جا دیدیم و در روز آخر چند ساعتی در کنار دریا بودیم و با دیدار از جنگل گیسوم از طریق اتوبان رشت به تهران برگشتیم